FreshBlog

Online schůzky šetří čas, energii i peníze

Kvalitní poradenství může být opravdu užitečné pouze tehdy, je-li zároveň efektivní. Komunikace s klienty prostřednictvím konferenčních aplikací přináší výhody oběma stranám.

Pokud bych si měl vybrat jedinou věc, která mě na mé práci baví nejvíce, jednoznačně bych volil schůzky s klienty. Rád s nimi probírám nejrůznější varianty, odhaluji potenciální zádrhele a hledám nejlepší řešení. Kdybych ale měl zároveň upozornit na nejméně příjemné negativum svého povolání, musel bych ukázat na organizaci s těmito schůzkami spojenou. Kdy mám prostor v rozvrhu? Kdy může klient? Kde se sejdeme? Jak se tam dopravím? Čím klienta pohostím? Spousta otázek a odpovědi na ně vyčerpávají nejen peněženku, ale i mysl, a to mou i klientovu.

Více času na skutečně důležitá témata

Zkoušeli jste si někdy spočítat, kolik skutečně stojí hodina čistého času stráveného poradenstvím? Řekněme, že se s klientem hladce dohodnete během několika minut po telefonu na schůzce v blízkém okolí. Čtvrt hodiny trvá, než se vůbec osvobodíte z kanceláře a vymotáte z garáží. Další půl hodinu strávíte v autě. Deset minut hledáte parkovací místo. Klient má zpoždění, jejda, dalších pět minut. Pozdravíte se a (s trochou štěstí) pět minut v kavárně čekáte, než si objednáte a obsluha vám donese kávu, aby vaše schůzka nebyla ničím rušena. Když se vyhnete úvodnímu zdvořilostnímu „small-talku“, budete působit jako ždímačka na peníze, takže dalších pět minut. 70 minut, a to jste ještě nic neudělali. A nezapomeňte, že vás čeká ještě cesta zpátky. Tohle všechno pro vás odpadne, když začnete využívat možnosti online schůzek – jakmile je klient připraven, jednoduše se připojí a začnete. Klidně „small-talkem“ o dovolené, protože si to můžete dovolit.

Klient je sám strůjcem svého produktu

Během konferenčního hovoru může klient vidět nejen vás prostřednictvím webové kamery, ale také vaši sdílenou pracovní plochu nebo dokonce white-board. Na optimálním řešení pracujete společně. Klient má přehled o každém kroku, což ho utvrzuje v tom, že mu nic nezatajujete ani se ho nesnažíte oklamat. Ve výsledku produkt považuje za vlastní dílo a má dobrý pocit z jeho pořízení. Když pak potřebuje dodatečnou krátkou konzultaci, ví, že si kvůli ní nemusí vyhrazovat místo v kalendáři či odjíždět z práce, ale prostě využije možnost konferenčního hovoru. Zprvu efektní a velmi atraktivní zážitek se postupně promění v klientův nový standard, ze kterého už nechce slevit.

Vyberte si technologii, která vám vyhovuje

Osobně jsem vyzkoušel řadu aplikací, které online schůzky umožňují, až jsem objevil GoToMeeting. Nabízí tři tarify – za 19 €, 29 € a 49 € měsíčně a dvoutýdenní testovací lhůtu. Pro účely finančního poradenství podle mého plně dostačuje nejnižší tarif se základními funkcemi a až deseti účastníky hovoru. Když chci uspořádat schůzku s klientem, použiji aplikaci (k dispozici pro počítač, tablet i telefon) k založení konference a odešlu klientovi odkaz na „zasedací místnost“. Klient nemusí nic instalovat – prostě klikne na odkaz a připojí se prostřednictvím svého webového prohlížeče. Máme vyzkoušeno, že proces zvládnou i méně technologicky sebevědomí klienti. Není proto divu, že se u nás odehrává online až 80 % schůzek.

Sdílet článek

Autor článku

Vojtěch Nepraš

Jsem majitelem společnosti Nepraš & Partneři. Tvoříme jednoduchá a efektivní finanční řešení, které Vám pomáhají být nezastavitelný na cestě za…

Zobrazit profil autora