FreshBlog

Jsme jednička na trhu!

Taky máte pocit, že poslední dobou je každý na trhu jednička? Všichni rostou a všichni budují velkou, úspěšnou firmu. Dostal jsem příležitost vyjádřit se k tomu, jak si představuji, že bude vypadat trh za 8 let a myslím si, že to slovo, které bude klíčové pro většinu poradců na trhu je STABILITA.

Většina dobrých poradců na trhu tady s klientem chtějí trávit čas i za 5, 10, 15 let, možná i 30 let. Pro tyto poradce je důležité, aby v té zrychlující době měli oporu, že firma, které svěřili svojí důvěru jim toto zázemí vytvoří. Jenže STABILITA není o velikosti nebo o tom, kdo je první nebo druhý. Stabilita je o tom, že jsou klientské kmeny Vaše. Že když pracujete jako finanční poradce z počátku třeba i dva roky za minimální peníze, tak že Vás ten kmen v budoucnu uživí. K tomu potřebujete perfektní zázemí, nástroje a svobodu.
 
Když jsem před 4,5 lety zakládal SAB servis, založil jsem ho za jediným cílem, vytvořit komunitu lidí, kteří denně přemýšlejí nad potřebou klienta a je pro ně kvalita poskytovaných služeb, se kterou chodí za klientem stejně důležitá, jako zázemí, které dostávají a svoboda, se kterou tu práci mohouu dělat. Klient se vyvíjí, má stále větší nároky a vyžaduje komplexně vybaveného poradce. Nevěřím, že poradce, který jde za klientem s cílem sjednat smlouvu, bude mít na trhu místo. Poradce, který nebude umět chápat celou tu životní situaci klienta, ztratí jeho zájem, protože klient čím dál tím víc chápe, že bez informací o příjmech, výdajích, životní situaci, potřebách, cílech a rodině, poradce těžko sestaví smyslupné řešení. Bez těchto informací je totiž poradce jen prodejce řešení, které není ušité na míru klientovi. A klient je již přesycen velkým množstvím nabídek produktů a ztrácí o ně zájem. Těch zaručeně lepších nabídek už má plné zuby.
 
Mnohem víc jde na dračku poradce, který i například hypoteční úvěr zasadí do celkové situace. A představte si poradce, který má vedle sebe tým lidí, zaměstnance, kteří těží z toho, že poradce má za svou aktivní kariéru 500, 1000 klientů, o které se samozřejmě nezvládá sám starat. K tomu musí mít poradce samozřejmě patřičné nástroje. Musí umět například srovnat pojistné podmínky podle požadavků klienta za minutu, připravit návrh cen takového pojištění za další minutu, vytvořit řešení zasazené do celkové situace na klik a hlavně musí mít nástroj, který mu celkovou měnící se situaci klienta aktivně ohlídá. Představte si jednoduše poradce, který nemusí aktivně svého klienta oslovovat dokola s nějakou nabídkou, ale představte si poradce, který udržuje vztah s klientem a ví, že systém, který aktivně používá a zná i data z bankovního účtu svého klienta, připravuje neustále aktivně řešení, který poradce prostě jenom vezme a vykomunikuje s klientem.
 
Pro velké množství poradců scifi, jenže poradce v prostředí plné regulací, legislativy, pravidel a systémů musí vědět, že klientovi dává nejlepší řešení a to bez dat na jedné straně a vztahu s klientem na druhé straně, nepůjde. Proto je moje představa o budoucí vizi trhu i hodně zúžená na pár finančně poradenských firem, pár servisních společností typu broker pool a pár makléřů, kteří inovují a investují a kteří pochopili, že klíčem pro to tady být nejenom za 8 let, je vytvářet hodnoty. Trh se dostal do svého peaku a tam se udrží jen ti, kteří nabídnou netradiční, nový pohled na finanční poradenství.

Sdílet článek

Autor článku

Mojmír Urbánek

Začínal jsem jako finanční poradce v OVB, kde jsem aktivně pracoval 2 roky. Mezi mé klienty patřili hlavně podnikatelé, kteří vyhledávali možnosti k…

Zobrazit profil autora