FreshBlog

Seznamte se: Drahomír Najdenov, výkonný ředitel SAB servisu

Příchází posílit řízení ve chvíli, kdy jsme dosáhli takové velikosti, při které je výkonný ředitel, který má zkušenosti s vedením velkých týmů, maximálně ceněný a potřebný. Zároveň si udržuje kontakt se světem obchodu a přemýšlí, jak podpořit poradce. Ale nejlepší bude, když si na něj utvoříte obrázek sami. Proto jsem Drahomíra poprosil o opravdu otevřený rozhovor, aby šel s kůží na trh…

Drahomíre, s čím jdete do SABu? Co v něm chcete zažít a čeho chcete dosáhnout?

Přicházím s velkou chutí pro SAB pracovat, ale zároveň s velkou pokorou, která spočívá v tom, že firma je velmi dobře nastavená odborně i procesně a zároveň má výborné pracovní klima na centrále ve vile. No a já se budu snažit svou přítomností dobře doplnit fungování týmu a podpořit jej zejména směrem k našim poradcům a zároveň nechci přicházet se změnami, které by měly negativní dopad na fungování SAB(centrály). Může se to zdát jako jednoduchý úkol, ale není tomu tak, protože i přes všechna zmíněná pozitiva vidím oblasti, které budeme muset upravit a zpřesnit. Chci zažít pocit smysluplné práce a po dvou týdnech všechno nasvědčuje tomu, že by to o smysluplné práci mělo být. Čeho konkrétně chci dosáhnout: zlepšování podpory našim stávajícím poradcům ze strany obchodu a nově příchozím maximálně zjednodušit cestu k nám, takzvaný „boarding“.

Prý jste měl více nabídek, tak proč jste se rozhodl právě pro SAB?

Ano měl jsem vloni, když jsem podal výpověď, několik nabídek z poradenského světa a jednu korporátní. V té době jsem se nakonec rozhodl zkusit ještě jednou korporát s mezinárodním přesahem, nicméně jsme byli s Mojmírem stále v kontaktu a nabídka na spolupráci se zopakovala. Jinými slovy trvala dál a já se rozhodl, poprvé v životě v tak krátké době, opustit firmu ve zkušební době. To pro mne bylo mimořádně složité a připadalo mi to nefér, nicméně volání „punkové divočiny“ bylo silnější.

Takže Vás přitáhlo svobodné prostředí firmy?

Nejenom. Snad ještě víc vztahy. Znal jsem z předešlého působiště majitele, jednoho ze strategických manažerů, obchodního manažera a kolegu, který vyvýjí srovnávač pojištění, no a všechna tato setkání pro mne byla příjemná a spolupráce s kolegy navíc i profesionální. Takže hlavně to byli lidé. Nicméně po lidském faktoru přišel i faktor odobrný a potvrzuje se, že SAB má výborný systém podpůrných nástrojů pro poradce. A nyní, jak firmu poznávám, jsem příjemně překvapený ze zodpovědného a profesionálního přístupu kolegyň na centrále, které podporují velmi viditelně naši „neviditelnou“ servisku.

Jak probíhaly námluvy s Mojmírem?

Námluvy začaly vloni po létě, takové oťukávací, a pokračovaly ještě v listopadu, ale pak jsem se rozhodl pro již zmíněnou velkou korporátní společnost. Další pokračování probíhalo během prvního čtvrtletí letošního roku a ruka v rukávu byla v květnu.

Co chcete a můžete firmě dát? A jak se to dotkne uživatelů našich služeb – majitelů poradenských firem a poradců?

Můžu a rád dám sebe sama, svůj styl jednání a přístup, tzn. otevřenost, snahu věci řešit a zároveň nebudu slibovat nesmysly, které nedokážu splnit. Věřím, že můj přestup do SABu je jasným signálem o tom, že nejsem jenom s „pankáči“, ale i lidmi, kteří ví, co chtějí a dělají proto maximum. Určitě přidám zpřesnění v procesech a již zmiňovanou vyšší obchodní podporu našim firmám a poradcům v nich. Co to konkrétně znamená: chci více otevřít a podpořit fyzickou podporu na centrále přes produktové oblasti, nechci změnit fungující systém chatu, ale ještě přidat odbornost v kontaktu HSP s centrálou. Chci našim HSP nabídnout také svou osobní podporu v oblasti produktů či business nastavení, to je to nejkonkrétnější, co nyní vím.

Nedávno na FINfestu jeden z lídrů poradenských firem, který dlouho dělal v korporátu, prozradil, že jediným snem mnoha lidí v korporacích jsou takzvané 2K – kilo a kára. A tak se nabízí nepříjemná otázka, nezkazil Vás korporát?

Ten korporát, kde jsem strávil hodně času, a to musím říci férově, krásných téměř 9,5 roků, nebyl z těch, který by zásadně podporoval 2K. Korporát mne obecně ovlivnil, ale nezkazil, protože jsem měl možnost být od roku 2003 v kontaktu s poradci,. A to na českém trhu nemá téměř nikdo z korporátu. Považuji to za výjimečné a naštěstí pro mne i pozitivní udržení si kontaktu se skutečným reálným trhem.

Proč jste se rozhodl odejít z relativně teplého místa v korporaci?

Nemáte-li pocit, že práce dává smysl, nemáte-li pocit, že máte dostatečnou sílu věci pozitivně ovlivňovat, tak přeci není spávné někde sedět a střihat tzv. metr, na to prostě nemám a vůbec mě to nebaví, nejsem ten typ člověka. A ty věci mi hlavou šly poslední dva roky před výpovědí, až vyústily v konečné rozhodnutí odejít.

Co Vás naopak velké firmy naučily, co se z nich dá vzít a úspěšně naroubovat na SAB?

Velká a malá firma je do určité míry klišé, protože i ve velkých firmách jsou výborní a inspirativní lidé a já jsem vlastně měl štěstí na bezvadné kolegy, nadřízené (vzdělané, kreativní atp.), takže jsem se od nich mohl učit. Co bezpochyby mám a umím díky velkým bankám je zodpovědnost, přesnost, dochvilnost a velká praxe z práce s lidmi, kolegy a obchodními partnery. SAB je natolik dobře připravený, že moje role bude opravdu ve formě jakéhosi tuningu a zlepšování již zmíněných oblastí.

Je šance, že si SAB udrží určitou hravost a punkáčství mladé a menší firmy nebo s růstem končí sranda a vše bude víc a víc formální?

SAB zůstane čím byl, to se nesmí změnit, ale budu chtít zpřesňovat a zlepšovat servis, to však neznamená, že opouštíme to, co SAB udělalo SABem – otevřenost, komunikativnost a inovace v technologiích. Udělám proto to, co jsem vždy dělal: chci pochopit prostředí, teď se o to aktuálně snažím. A chci jemně „štelovat“ ozubená kola v tom hodinovém stroji.

Které kroky ve firmě budete dělat jako první?

První je vila, pak naši lídři poradenských firem spolu s producenty. Možná už během léta provedu některé drobné organizační změny právě pro posílení podpory našich poradců.

Když už jsme u toho, od Mojmíra jsem slyšel, že byste rád měl SAB jako své poslední zaměstnání. Jak si firmu představujete za 20 let?

Vidíte, tak to já od Mojmíra ještě neslyšel. Ale upřímně, nejsem fluktuant, s výjimkou angažmá před SABem jsem vydržel nejméně 9 let v předešlých firmách, takže SAB by pro mě skutečně mohl být poslední instancí. Za 20 let bude krásně:-).

S poradenskými sítěmi děláte mnoho let, měl jste na starost externí distribuci. Jak vnímáte poradce?

Poradce vnímám jako to nejlepší řešení pro klienty, kteří potřebují řešit investice, zajištění či půjčování. Dnes už jsou na trhu většinově pouze kvalitní poradci, ale díky regulacím jich bude o dost méně. Na druhou stranu zůstanou jen ti nejkvalitnější a o to vlastně šlo.

S kým rád děláte, s jakými lidmi si nejlépe rozumíte?

Umím vycházet s každým, kdo je slušný, otevřený, nedělá podrazy a je přirozený. Bytostně nesnáším machry, kteří si na něco hrají a vlastně neví na co, je jich dost, ale těm se vyhýbám, je-li to možné. V práci oceňuji pracovitost, kreativitu a proaktivitu, to manažerům velmi pomáhá, s takovými lidmi je radost spolupracovat.

Drahomíre, děkuji za rozhovor.

- pozn.: otázky připravil a kladl Jenda Šimek

Sdílet článek

Autor článku

Drahomír Najdenov

V roce 1990 jsem poprvé vstoupil do bankovně pojišťovacího světa. Začínal jsem jako směnárník a pokladník devizových účtů. V té době se říkalo, že…

Zobrazit profil autora